Vsebina članka

Slovenska pediatrija 2023; 30: 142-147

https://doi.org/10.38031/slovpediatr-2023-3-05

256
- PDF članka
Prikaz primera

LOGOPEDSKA OBRAVNAVA OTROK Z RAZVOJNO JEZIKOVNO MOTNJO IN PRIDRUŽENO MOTNJO POZORNOSTI S HIPERAKTIVNOSTJO ALI BREZ NJE

Nuša Novak
Center za duševno zdravje otrok in mladostnikov OZG OE ZD Škofja Loka, Škofja Loka, Slovenija

Izvleček

Logopedi se v praksi srečujemo s širokim spektrom motenj na področju komunikacije, govora in jezika. Posameznim motnjam so pogosto pridružene tudi druge motnje na področju duševnega ali telesnega zdravja, ki vplivajo na potek diagnosticiranja in zdravljenja. Pri delu z otroško populacijo logopedi v praksi opažamo vse večje število otrok, ki imajo poleg motnje komunikacije ali govorno-jezikovne motnje tudi motnjo pozornosti s hiperaktivnostjo ali brez nje. V prispevku predstavljamo klinični primer otroka z razvojno jezikovno motnjo in pridruženo motnjo pozornosti, ki je od starosti 3,3 leta do starosti 7,2 leta vključen v redno logopedsko obravnavo. V procesu diagnosticiranja smo uporabili standardizirane in nestandardizirane logopedske teste, ki so pokazali otrokov primanjkljaj na področju jezikovnega razumevanja in izražanja. Na podlagi testnih rezultatov smo oblikovali individualiziran načrt zdravljenja, ki je temeljil na spodbujanju vseh jezikovnih sistemov. Učenje je potekalo preko več senzornih kanalov, kot najučinkovitejši pristop usvajanja določene veščine pa se je izkazala kombinacija avditivno-vizualno podanih stimulusov, kot najučinkovitejša metoda dela pa metoda demonstracije. Po ponovni diagnostični oceni so rezultati testiranja pokazali otrokov napredek na področju jezikovnega razumevanja in izražanja, na podlagi kliničnega opazovanja pa opažamo tudi napredek na področju otrokove pozornosti.

Ključne besede: logoped, razvojna jezikovna motnja, mot-nja pozornosti, logopedsko diagnosticiranje in zdravljenje