|
Vsebina članka
Slovenska pediatrija 2023; 30: 66-73
https://doi.org/10.38031/slovpediatr-2023-2-03
|
: 441
Izvirni znanstveni članek
OCENJEVALNA LESTVICA RAZUMLJIVOSTI OTROK KOT PRIPOMOČEK ZA HITRO IN ZANESLJIVO OCENO OTROKOVE GOVORNE UČINKOVITOSTI
Martina Ozbič
LOGOS, Martina Ozbič, s. p., Šmarje pri Sežani, Sežana, Slovenija
Izvleček
V predšolskem obdobju srečamo veliko otrok, ki odstopajo v govorno-jezikovnem razvoju. Netipična odstopanja navadno najbolj vplivajo na govorno razumljivost otrok in s tem na njihovi komunikacijo in komunikacijsko samopodobo. Da bi se izognili posledicam govornih težav in omogočili zgodnje funkcionalno prepoznavanje govornih odstopanj, je na voljo zanesljiv, veljaven in preverjen vprašalnik o sto-pnji razumljivosti ICS (ang. Intelligibility in Context Scale), ki ga izpolnjujejo starši. V prispevku predstavljamo raziskavo, s katero dokazujemo statistično značilno povezanost med subjektivno oceno staršev glede otrokove razumljivosti ICS in objektivno logopedovo oceno odstotkov ujemanja izgovorjave celotne besede. Na slučajnostnem vzorcu 93 slovenskih predšolskih otrok, starih 2–6 let, smo ugotovili statistično pomembne korelacije med merami ujemanja in merami razumljivosti (0,448–0,651) ter potrdili zanesljivost vprašalnika v slovenskem prevodu (Cronbachov koeficient alfa 0,947). Vprašalnik je dober pripomoček za prvo presejanje otrok in njihove razumljivosti že v pediatrični ambulanti. Vprašalnik ne more nadomestiti logopedskega pregleda, a nudi hitro in funkcionalno oceno učinka govora na otrokovo komunikacijo v vsakdanjem življenju.
Ključne besede: govorna razumljivost, predšolski otrok, preventiva, logopedija