|
Vsebina članka
Slovenska pediatrija 2024; 31: 25-30
https://doi.org/10.38031/slovpediatr-2024-1-04
|
: 221
Izvirni znanstveni članek
PRIMERJAVA SUBJEKTIVNE OCENE RAZUMLJIVOSTI GOVORA PETLETNEGA OTROKA Z REZULTATI PRESEJALNEGA TESTA
Mojca Muznik
Zdravstveni dom Nova Gorica, Osnovno varstvo, Nova Gorica, Slovenija
Izvleček
Izhodišča: V Sloveniji je v sklopu zdravstvenega programa preventivnih pregledov otrok in mladostnikov pri 5-letnem otroku predviden tudi preventivni logopedski pregled. S tem pregledom ugotavljamo, ali otrok odstopa na področju govornojezikovnega razvoja od celotne populacije. V kolikor se odkrije odstopanje, se staršem svetuje logopedska obravnava otroka. Uspešnost teh obravnav je odvisna od tega, kako starši subjektivno ocenjujejo razumevanje otroka ter tudi, ali se sami zavedajo prisotnosti govornojezikovnih težav.
Material, preiskovanci in metode: V raziskavo je bilo vključenih 64 enojezičnih otrok v starosti med 4 in 5 let, ki so se med oktobrom 2022 in junijem 2023 udeležili preventivnega logopedskega pregleda v Zdravstvenem domu Nova Gorica. Otrokov govor je bil posnet, analiziran, starši pa so izpolnili Lestvico razumljivosti govora v vsakdanjem življenju (angl. Intelligibility in Context Scale, ICS) ter odgovorili na še 2 dodatni vprašanji (1).
Namen in rezultati: Namen je prikazati pomembnost povezave med subjektivno in objektivno oceno govora otroka. Izkazala se je nizka, vendar pozitivna korelacija ujemanja med mero razumljivosti ter subjektivno oceno staršev (Pearsonov koeficient 0,352).
Zaključek: Glede na dobljeni rezultat bi bilo potrebno starše otrok v predšolskem obdobju še bolje ozavestiti o pomenu razumljivosti otrokovega govora in o morebitni prisotnosti govornojezikovnih težav.
Ključne besede: razumljivost govora, subjektivna ocena staršev, preventiva